ZapDog

Voer voor Baasjes

Ophrah rouwt om haar Hond

gracie.jpg“Een aantal weken zijn voorbij, “zegt Winfrey in de Augustus editie van O, het Oprah Magazine -” Maar de pijn is niet verminderd. Telkens ik eraan denk, begint mijn hart sneller te slaan en lijkt alsof ik net in het hart gestoken werd.”

Op 26 mei jl. stikte Gracie, Oprah’s 2-jarige Golden Retriever, door het inslikken van een plastieken bal, een speelgoedje van Sophie, haar 12-jarige Cocker Spaniel zusje.

“Ik liep blootvoets naar buiten en zag één van mijn veiligheidsbewakers haar eerste hulp toedienen,” herinnert Winfrey, zich. “Wanneer ik bij hen aankwam, keek de bewaker op en zei, `Sorry, mevrouw. We hebben alles geprobeerd. Ze is overleden.'”

Winfrey – die “perplex, verdoofd en wenend” stond te kijken terwijl Gracie in een golf karretje werd weggevoerd – leerde door het voorval een belangrijke les: ‘Geniet van het leven maar denk er ook aan het wat rustiger te doen.’

“Ze was altijd bezig, één en al energie. Ik heb nooit in mijn een leven iets – mens of dier – gekend dat zo puur geluk uitstraalde,” beschrijft Winfrey Gracie. “De hond beleefde elk moment alsof het haar laatste was.” “Ik geloof niet in toevalligheden, ” zegt de gastvrouw van de Oprah Winfrey Show. “Ik weet dat alles in een leven gebeurt om ons te helpen leven.”

No comments yet»

Leave a Reply

